ВЧИТЕЛЬ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ІІ- ІІІ СТУПЕНІВ

Завдання та обов’язки.

- Органiзовує та планує освiтнiй процес, забезпечує виконання навчальних програм з певного предмету у вiдповiдностi до навчального плану та графiка навчально-виховного процесу.

- Здiйснює навчання та виховання учнiв з урахуванням психологiчних та фiзiологiчних особливостей їх розвитку i специфiки навчального предмету.

- Забезпечує в ходi освiтнього процесу соцiалiзацiю, формування загальної культури особистостi; дотримання норм i правил технiки безпеки.

- Використовує рiзноманiтнi ефективнi форми, прийоми й методи навчання.

- Проводить iндивiдуальнi заняття з учнями, органiзовує та контролює їх самостiйну роботу.

- Аналiзує результати засвоєння учнями навчального матерiалу з предмету; органiзовує самостiйну дiяльнiсть учнiв, у тому числi дослiдницьку.

- Координує взаємодiю учнiв мiж собою пiд час урокiв i позакласних заходiв.

- Здiйснює систематичний контроль якостi знань учнiв i виконання ними домашнiх завдань.

- Проводить роботу з учнями з пiдготовки до пiдсумкової атестацiї; просвiтницьку роботу для батькiв (законних представникiв).

- Вiдповiдає за стан закрiпленого за ним навчального кабiнету або iншого примiщення, наочностi, навчально-методичного забезпечення.

- Застосовує в своїй дiяльностi сучаснi технiчнi засоби навчання.

- Забезпечує особливу пiдтримку обдарованим i талановитим учням, а також учням, якi мають вiдхилення у розвитку з використанням рiзноманiтних форм, прийомiв, методiв i засобiв навчання, зокрема, за iндивiдуальними навчальними планами, прискореними курсами в рамках державних освiтнiх стандартiв, сучасних освiтнiх технологiй.

- Забезпечує пiдготовку та подання звiтної документацiї встановленого зразка.

- Використовує комп’ютернi технологiї, зокрема текстовi редактори, електроннi таблицi тощо.

- Здiйснює контрольно-оцiнювальну дiяльнiсть в навчальному процесi з використанням iнформацiйно-комунiкацiйних технологiй (ведення електронних форм документацiї, в тому числi електронного журналу i щоденникiв учнiв).

- Сприяє формуванню в учнiв поваги до принципiв загальнолюдської моралi, батькiв, культурно-нацiональних, духовних, iсторичних цiнностей України, дбайливе ставлення до навколишнього середовища.

- Дотримується педагогiчної етики, поважає гiднiсть дiтей, учнiв, захищає їх вiд будь-яких форм фiзичного або психiчного насильства, запобiгає шкiдливим звичкам, пропагує здоровий спосiб життя.

- Вимагає вiд учнiв дотримання статуту освiтньої установи.

- Контролює забезпечення здорових i безпечних умов навчання, виховання, працi.

- Органiзовує позакласнi культурно-виховнi заходи, сприяє проведенню диспутiв, екскурсiй, зборiв тощо.

- Пiдтримує зв’язки з батьками, надає їм консультативну педагогiчну допомогу з питань освiти, фiзичного й психiчного розвитку їх дiтей.

- Вдосконалює педагогiчну майстернiсть, загальну культуру, пiдвищує фаховий i квалiфiкацiйний рiвень.

Повинен знати:

Конституцiю України; Закони України; акти Президента України, Верховної Ради України, Кабiнету Мiнiстрiв України щодо освiтньої галузi; накази та розпорядження Мiнiстерства освiти i науки України; Декларацiю прав i свобод людини; Конвенцiю ООН про права дитини, iншi нормативно-правовi акти, що регламентують освiтню дiяльнiсть в загальноосвiтньому закладi; основи загальнотеоретичних дисциплiн в обсязi, необхiдному для вирiшення педагогiчних, методичних та органiзацiйно-управлiнських завдань; педагогiку, психологiю, вiкову фiзiологiю, шкiльну гiгiєну; методику викладання предмету; методику виховної роботи; вимоги до оснащення та обладнання навчальних кабiнетiв або iнших мiсць проведення занять i пiдсобних примiщень до них; засоби навчання та їх дидактичнi можливостi; основи наукової органiзацiї працi; нормативнi документи з питань навчання i виховання дiтей та молодi; сучаснi педагогiчнi технологiї навчання; основи роботи з текстовими редакторами, електронними таблицями, електронною поштою та браузерами, мультимедiйним обладнанням; правила внутрiшнього трудового розпорядку освiтнього закладу; правила з охорони працi та пожежної безпеки.

Квалiфiкацiйнi вимоги.

Вчитель вищої категорiї загальноосвiтнього навчального закладу ІІ-ІІІ ступенiв: повна вища педагогiчна освiта (магiстр, спецiалiст) за вiдповiдною спецiальнiстю, або двi освiти, одна з яких-неповна вища педагогiчна освiта (молодший спецiалiст), або базова вища педагогiчна (бакалавр) з цiєї ж самої спецiальностi, а друга-повна вища педагогiчна освiта за iншим фахом. Стаж роботи за професiєю вчителя І категорiї загальноосвiтнього навчального закладу ІІ- ІІІ ступенiв — не менше 2 рокiв.

Вчитель І категорiї загальноосвiтнього навчального закладу ІІ-ІІІ ступенiв: повна вища педагогiчна освiта (магiстр, спецiалiст) за вiдповiдною спецiальнiстю, або двi освiти, одна з яких-неповна вища педагогiчна освiта (молодший спецiалiст), або базова вища педагогiчна освiта (бакалавр) з цiєї ж самої спецiальностi, а друга-повна вища педагогiчна освiта за iншим фахом. Стаж роботи за професiєю вчителя ІІ категорiї загальноосвiтнього навчального закладу ІІ-ІІІ ступенiв — не менше 2 рокiв.

Вчитель ІІ категорiї загальноосвiтнього навчального закладу ІІ-IIІ ступенiв: повна вища педагогiчна освiта (магiстр, спецiалiст) за вiдповiдною спецiальнiстю, або двi освiти, одна з яких-неповна вища педагогiчна освiта (молодший спецiалiст), або базова вища педагогiчна освiта (бакалавр) з цiєї ж самої спецiальностi, а друга-повна вища педагогiчна освiта за iншим фахом. Стаж роботи за професiєю вчителя загальноосвiтнього навчального закладу ІІ-ІІІ ступенiв — не менше 1 року.

Вчитель загальноосвiтнього навчального закладу ІІ-ІІІ ступенiв: вiдповiдна повна вища педагогiчна освiта (спецiалiст, магiстр). Для вчителiв трудового навчання, фiзичної культури, музичного та образотворчого мистецтва допускається середня спецiальна педагогiчна освiта, до введення в дiю Закону України «Про освiту» (у редакцiї Закону України вiд 23.03.96 №100/96-ВР), чи неповна вища освiта (молодший спецiалiст, бакалавр) — пiсля введення в дiю зазначеного Закону. Без вимог до стажу роботи.

Кiлькiсть переглядiв: 598