/Files/images/10ap22.jpg

Методична робота з учителями полягає в наданні їм професійної допомоги, підвищенні їхньої кваліфікації: організації методичних об’єднань, семінарів, лекцій, консультацій, вивченні й поширенні передового досвіду роботи вчителів, підготовці та виданні методичних матеріалів.
У школах методичну роботу виконують заступники директора та керівники методичних об’єднань учителів-предметників, у районах та місті - НМЦ, у місті та області – інститути післядипломної педагогічної освіти, у країні – департаменти Міністерства освіти та науки.
Методист – фахівецьу галузі методики навчання, а також працівникметодичної установи.
Методист вивчає стан викладання навчального предмета, виявляє, узагальнює та поширює досвід кращих учителів, здійснює методичну допомогувчителям у проведенні навчально-виховної роботи в школі (районі, місті).
Методист відповідальний за дотримання методичних рекомендацій, роботу за новими навчальними програмами та підручниками.
Методист-науковець, співробітник науково-дослідного інституту, кафедри педагогічного ВНЗ або інституту післядипломної освіти здійснює дослідницьку роботу, виявляючи закономірностінавчання й розвитку школярів, засвоєння ними наукових понять, оволодіння предметними компетенціями і под. (Зі словника).

/Files/images/042.jpg

ПОЛОЖЕННЯ ПРО КЕРІВНИКА

МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ

1. Керівник методичного об'єднання вчителів обирається з числа найбільш досвідчених, авторитетних, творчо працюючих

учителів членами методичного об'єднання і затверджуються наказом директора школи.

2. Керівник шкільного методичного об'єднання:

• чітко і конкретно визначає зміст роботи ШМО відповідно до цілей і завдань методичної роботи закладу, визначених програмою його розвитку, методичною проблемою, нормативною базою викладання предметів, методичними реко-

мендаціями всіх рівнів;

• визначає пріоритетні напрями роботи, завдання ШМО, функціональні обов'язки його членів;

• складає план роботи ШМО на навчальний рік на аналітико-діагностичній основі;

• активізує і систематизує роботу ШМО, організовує науково-дослідницьку, експериментальну, інноваційну роботу вчителів;

• відповідає за ведення належної документації ШМО;

• готує і проводить загальні засідання ШМО (4—5 разів на рік);

• організовує взаємовідвідування уроків учителів, відвідує уроки;

• організовує методичні виставки, видавничу діяльність членів ШМО, участь у професійних конкурсах, ярмарках педагогічних ідей тощо;

• забезпечує готовність шкільних команд до участі в олімпіадах, конкурсах, учнівських конференціях; проведення першого етапу Всеукраїнської предметної олімпіади;

• збирає, аналізує і надає заступнику директора інформацію про результати проведених моніторингових контрольних робіт;

• керує організацією проведення предметної декади (тижня), Тижня методичної майстерності;

• бере участь у вивченні стану викладання предмета, перевірках виконання навчальних програм, ведення учнівських зошитів, підготовці і проведенні педагогічних рад, нарад при директорові, педагогічних консиліумах;

• контролює проведення позакласної роботи з предмета (факультативи, спецкурси, гуртки);

• проводить діагностику вчителів, здійснює її аналіз з метою корекції роботи ШМО;

• за результатами роботи за рік подає аналітичний звіт заступнику директора закладу з НВР та визначає мету, завдання і зміст діяльності ШМО на наступний рік;

• керівник ШМО — член методичної ради школи.

/Files/images/1326356734.jpg

ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТАЦІЇ ШКІЛЬНОГО

МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ

1. Наказ про створення методичного об'єднання та про призначення керівника МО або витяг з протоколу рішення педради.

2. Положення про методичне об'єднання, затверджене методичною радою школи.

3. Атестаційний лист керівника ШМО.

4. Атестаційні листи навчальних кабінетів, за завідування яких здійснюється оплата.

5. План роботи ШМО на навчальний рік.

6. Банк даних вчителів: кількісний і якісний склад ШМО.

7. Графік проведення методичних заходів у ШМО на рік.

8. Перспективний план атестації вчителів.

9. Графік проведення атестації на навчальний рік.

10. Перспективний план курсової підготовки вчителів.

11. Графік проведення контрольних робіт і тематичного оцінювання учнів.

12. Графік моніторингових контрольних робіт.

13. Перспективний план вивчення стану викладання предметів на 5 років.

14. Графік вивчення стану викладання предметів у поточному навчальному році.

15. Графік проведення відкритих уроків і позакласних заходів вчителями.

16. Адреси перспективного педагогічного досвіду.

17. Зведена діагностична карта вчителів (відомості про професійні потреби і здобутки).

18. План проведення і матеріали предметного тижня.

19. Примірники навчальних програм, їх навчально-методичне забезпечення.

20. Програми факультативних курсів, спецкурсів, курсів за вибором учнів.

21. План роботи з молодими і новими вчителями.

22. Матеріали внутрішньошкільного аналітичного контролю: інформаційні, аналітичні довідки, результати моніторингових досліджень рівня навченості учнів, діаграми результативності участі учнів у предметних олімпіадах, конкурсах.

23. Протоколи засідань ШМО.

24. Нормативні документи щодо викладання предметів.

25. Методичні рекомендації всіх рівнів.

26. Рекомендації ШМО, окремих учителів.

27. Картотека перспективного педагогічного досвіду членів ШМО.

28. Друковані роботи членів ШМО.

29. Інформація про нагородження вчителів.

30. Звіт про роботу МО за рік.

/Files/images/pic643_big.jpg

Напрями роботи

Головна мета роботи шкільного методоб’єднання - допомога педагогічним кадрам у реалізації актуальних завдань розвитку, вдосконалення і підвищення професійної майстерності та рівня психологічної підготовки педагогів; активізація творчого потенціалу; формування здатності до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються в зв’язку з переходом на новий зміст і 11-річний термін здобуття повної загальної середньої освіти.
Участь у роботі МО має бути професійним обов’язком кожного педагогічного працівника, так як МО створюють організаційні умови для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників, підвищення їхньої психологічної компетентності; залучають педагогів до використання та апробації інноваційних методик, самоосвіти, розвивають творчі можливості.
Методична робота з педагогічними працівниками у рамках МО реалізується в основному через традиційні колективні та індивідуальні форми її організації.
До колективних форм належать: творчі майстерні педагогів, постійно діючі проблемні семінари, школи молодого спеціаліста, творчі мобільні та динамічні групи, до індивідуальних: наставництво, стажування, консультування, відвідування занять і позакласних заходів, самоосвіта.
Останнім часом поширення набули нетрадиційні форми організації методичної роботи: авторські школи, творчі студії, методичні фестивалі, круглі столи, аукціони педагогічних ідей, а також аналоги популярних сучасних радіо- і телепередач, які значною мірою урізноманітнюють співпрацю педагогічних працівників.
У процесі методичної роботи можуть використовуватися як традиційні, так і нетрадиційні форми і методи: засідання, ділові педагогічні ігри, лекції, лекції-консультації, доповіді, практичні заняття, мозкові штурми, фокус-групи, тренінги, диспути, огляд та обговорення навчально-методичної літератури, участь педагогів у підготовці і проведенні масових заходів (педагогічних читань, науково-практичних конференцій, семінарів, виставок, конкурсів тощо), робота над науково-методичною темою (проблемою).
Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 1277