/Files/images/2020-2021/76076262.jpg Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

На виконання Закону України «Про освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2015 № 872 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладів», відповідно до листів Міністерства освіти і науки України від 18.05.2012 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 25.09.2012р. 1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя», витягів з протоколів засідання психолого-медико-педагогічної консультації та з метою реалізації права та дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживанням, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство в школі наказом директора №242 від 30.09.2020 було організовано навчання для дітей з особливими освітніми потребами.
Інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами в 2020-2021 навчальному році організовано в школі І-ІІІ ступенів №300 Деснянського району міста Києва у 10-ти класах початкової та середньої школи, а саме: у 2-А, 2-В, 3-Б, 3-Г, 4-В, 4-Г, 5-В, 5-Г, 6-Г, 7-В класах.
У школі впроваджено навчання з учнями із загальним недорозвитком мовлення, затримкою психічного розвитку, розумовою відсталістю, аутизмом, порушенням зору, ДЦП.
Навчання в інклюзивних класах здійснюється за Типовими навчальними планами, програмами, підручниками, посібниками, рекомендованими Міні-стерством освіти і науки для загальноосвітніх навчальних закладів. Адапта-ція навчальної програми, навчального матеріалу, пристосування освітнього середовища, психолого-педагогічна адаптація відбувається за потреби для кожного учня з ООП, розробляється індивідуальна програма розвитку (ІПР).
/Files/images/2020-2021/Інклюзивна-освіта-7050411-700х800-520грн-min.png

З учнями інклюзивних класів працюють спеціалісти: асистенти вчителів, вчитель-дефектолог, вчитель - логопед, практичний(спеціальний психолог).

Освітнійй процес у класах з інклюзивним навчанням організовується відповідно до робочого навчального плану закладу освіти, складеного на основі типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів.

Інклюзивно-ресурсним центром рекомендовано корекційно - розвиткові заняття з урахуванням програми для дітей з тяжкими порушеннями мовлення та програми інтенсивної педагогічної корекції. Корекційно-розвиткова робота реалізується через корекційно-розвиткові заняття за напрямами відповідно до індивідуальних особливостей учня.

На початку навчального року по школі видано наказ про створення шкільного психолого- педагогічного супроводу. До нього ввійшли заступник директора школи з навчально-виховної роботи, спеціалісти інклюзивного навчання, соціальний педагог, медична сестра, класні керівники , батьки дітей з особливими освітніми потребами. Спеціалістами були складені індивідуальні програми розвитку для кожного учня, які містять: інформацію про учня; актуальний рівень розвитку, знань і вмінь учня; розробка корекційних планів (програм) всіх спеціалістів , які працюють з учнями. Слід зазначити, що організація навчально-виховного процесу за індивідуальною програмою розвитку забезпечує не тільки певний освітній рівень дитини відповідно до її здібностей, можливостей, а й розвиток її нахилів, талантів. Для реалізації цього завдання діти даної категорії залучаються до участі у позакласній роботі, класних і загальношкільних виховних заходах, до занять у різноманітних гуртках.

Асистенти вчителів здійснюють соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. Зусилля асистентів вчителів направлені на адаптацію навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей учнів, залучення учнів до різних видів навчальної діяльності на уроках. Особливо дієвою і корисною для дітей з ООП є індивідуальна робота з учнями, яка направлена на допомогу у виконанні навчальних завдань,закріпленню конкретних умінь і навичок, додаткове пояснення тем з предметів, які не можуть бути належним чином засвоєні. Асистенти вчителів надають консультації вчителям та батькам учнів з особливими освітніми потребами для успішної взаємодії школи та сім`ї.

Вчителем-логопедом, практичним психологом, вчителем-дефектологом складаються календарно-тематичні плани, щоденні плани роботи корекційних педагогів школи, затверджуються графіки занять.

Корекційно-розвиткова робота вчителем-логопедом спрямовується на виправлення вад звуковимови, розвиток зв’язного мовлення, формування граматично правильного мовлення, збагачення словникового запасу слів.

Робота практичного психолога по розвитку емоційно-вольової сфери була спрямована за такими напрямками: розвиток емоційної сфери, створення власного емоційного фону, зниження тривожності та скутості дітей, формування віри у свої сили й можливості, набуття навичок позитивної вербальної та невербальної комунікації, підкріплення позитивного образу «Я», оволодіння навичками саморегуляції власного емоційного стану та формування навичок розробки стратегії дій для досягнення мети.
Індивідуальний навчальний план та індивідуальна навчальна програма розробляються відповідно до особливостей інтелектуального розвитку здобувачів освіти.
З метою активізації роботи щодо вирішення концептуальних теоретичних та організаційних питань інклюзивної освіти та впровадження її в освітній процес, у школі створено консультативно-педагогічну групу з питань інклюзивної освіти.
команду супроводу до якої ввійшли: вчитель, асистент, психолог, дефектолог, логопед, соціальний педагог, заступник директора, медична сестра , батьки.

Індивідуальний навчальний план (інклюзія)

Наказ про підсумки організаціїї інклюзивного навчання у 2019-2020 н.р.

Наказ про організацію інклюзивного навчання в школі у 2020-2021 н.р.

Кiлькiсть переглядiв: 1460