Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
На виконання Закону України «Про освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2015 № 872 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладів», відповідно до листів Міністерства освіти і науки України від 18.05.2012 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 25.09.2012р. 1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя», витягів з протоколів засідання психолого-медико-педагогічної консультації та з метою реалізації права та дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживанням, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство в школі наказом директора №242 від 30.09.2020 було організовано навчання для дітей з особливими освітніми потребами.
Інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами в 2020-2021 навчальному році організовано в школі І-ІІІ ступенів №300 Деснянського району міста Києва у 10-ти класах початкової та середньої школи, а саме: у 2-А, 2-В, 3-Б, 3-Г, 4-В, 4-Г, 5-В, 5-Г, 6-Г, 7-В класах.
У школі впроваджено навчання з учнями із загальним недорозвитком мовлення, затримкою психічного розвитку, розумовою відсталістю, аутизмом, порушенням зору, ДЦП.
Навчання в інклюзивних класах здійснюється за Типовими навчальними планами, програмами, підручниками, посібниками, рекомендованими Міні-стерством освіти і науки для загальноосвітніх навчальних закладів. Адапта-ція навчальної програми, навчального матеріалу, пристосування освітнього середовища, психолого-педагогічна адаптація відбувається за потреби для кожного учня з ООП, розробляється індивідуальна програма розвитку (ІПР).
З учнями інклюзивних класів працюють спеціалісти: асистенти вчителів, вчитель-дефектолог, вчитель - логопед, практичний(спеціальний психолог).
Освітнійй процес у класах з інклюзивним навчанням організовується відповідно до робочого навчального плану закладу освіти, складеного на основі типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів.
Інклюзивно-ресурсним центром рекомендовано корекційно - розвиткові заняття з урахуванням програми для дітей з тяжкими порушеннями мовлення та програми інтенсивної педагогічної корекції. Корекційно-розвиткова робота реалізується через корекційно-розвиткові заняття за напрямами відповідно до індивідуальних особливостей учня.
На початку навчального року по школі видано наказ про створення шкільного психолого- педагогічного супроводу. До нього ввійшли заступник директора школи з навчально-виховної роботи, спеціалісти інклюзивного навчання, соціальний педагог, медична сестра, класні керівники , батьки дітей з особливими освітніми потребами. Спеціалістами були складені індивідуальні програми розвитку для кожного учня, які містять: інформацію про учня; актуальний рівень розвитку, знань і вмінь учня; розробка корекційних планів (програм) всіх спеціалістів , які працюють з учнями. Слід зазначити, що організація навчально-виховного процесу за індивідуальною програмою розвитку забезпечує не тільки певний освітній рівень дитини відповідно до її здібностей, можливостей, а й розвиток її нахилів, талантів. Для реалізації цього завдання діти даної категорії залучаються до участі у позакласній роботі, класних і загальношкільних виховних заходах, до занять у різноманітних гуртках.
Асистенти вчителів здійснюють соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. Зусилля асистентів вчителів направлені на адаптацію навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей учнів, залучення учнів до різних видів навчальної діяльності на уроках. Особливо дієвою і корисною для дітей з ООП є індивідуальна робота з учнями, яка направлена на допомогу у виконанні навчальних завдань,закріпленню конкретних умінь і навичок, додаткове пояснення тем з предметів, які не можуть бути належним чином засвоєні. Асистенти вчителів надають консультації вчителям та батькам учнів з особливими освітніми потребами для успішної взаємодії школи та сім`ї.
Вчителем-логопедом, практичним психологом, вчителем-дефектологом складаються календарно-тематичні плани, щоденні плани роботи корекційних педагогів школи, затверджуються графіки занять.
Корекційно-розвиткова робота вчителем-логопедом спрямовується на виправлення вад звуковимови, розвиток зв’язного мовлення, формування граматично правильного мовлення, збагачення словникового запасу слів.