Шкільний музей українознавства

/Files/images/2015-2016/muzey/SDC16972.JPG

Учні нашої школи свято бережуть пам'ять про своїх предків. Шанобливе ставлення дітей до предметів народної старовини, бажання прилучитися до прадавніх національних витоків вилилось у рішення створити шкільний музей.
Шкільний музей українознавства був створений у серпні 2015 року на основі матеріалів, зібраних в рамках руху "Моя земля – земля моїх батьків".

Активну участь у поповненні музею експонатами взяли не тільки учні, педагоги, а й жителі мікрорайону Троєщина. Кожна нова зустріч із цікавими людьми збагачувала школярів духовно. Зібрані матеріали класифіковані: жіночий одяг (сорочки), глиняний посуд, предмети побуту, вироби ткацтва.
При музеї створені різні секції: пошуково-краєзнавча, фольклорно-етнографічна, літературно-фольклорна.
Так школярі з пошуково-краєзнавчої секції збирають різні легенди про походження назви Деснянського району міста Києва, де розташована наша школа.
Робота фольклорно-етнографічної секції спрямована на вивчення пісенної творчості рідного краю. Юні краєзнавці записали від місцевих жителів на магнітофонну стрічку весільні пісні, які стали основним матеріалом для підготовки до виступу фольклорного колективу нашої школи на міському конкурсі.
Літературно-фольклорна секція досліджує культуру та історію українського народу.

Музейні експонати представлені в 7 розділах:

¨ Костюм - частка народної душі;

¨ Ткацтво;

¨ Хата моя, біла хата;

¨ Піч – оберіг у хаті;

¨ Гончарство;

¨ Ремесла і промисли – одне основних видів господарської діяльності українців;

¨ Українська вишивка, рушник;

Напрямки роботи музею:

* Проведення екскурсій: оглядових та тематичних;

* Проведення уроків народознавства;

* Шевченківські читання;

* Родинні свята та конкурси;

* Презентація гуртків народознавчого напрямку;

* Конкурс на кращі знання народних звичаїв та обрядів;

* Проведення інтегрованих уроків;

* Проведення занять та консультацій експедиційного та пошукового загонів, гуртків «Люби і знай свій рідний край»;

/Files/images/2015-2016/muzey/SDC16971.JPG /Files/images/2015-2016/muzey/SDC16973.JPG /Files/images/2015-2016/muzey/SDC16974.JPG /Files/images/2015-2016/muzey/SDC16977.JPG /Files/images/2015-2016/muzey/SDC16975.JPG /Files/images/kozir/SDC17673.JPG /Files/images/kozir/SDC17755.JPG /Files/images/kozir/SDC17725.JPG

Музей використовується для проведення тематичних екскурсій та уроків українознавчого спрямування.

Графік роботи музею:

вівторок, середа, четвер з 15.00 до 16.00.


Екскурсії проводяться за попереднім замовленням.

Музей став місцем проведення зустрічей з людьми праці, тут проводяться виставки робіт творчих людей міста, кращих дитячих робіт, а також різні конкурси, фольклорні та родинні свята.

За три роки існування музею проведено понад 30 екскурсій, понад 15 масових заходів, більше 10 різних виставок.

В музеї працює рада музею, секція пошуковців, екскурсоводів, оформлювачів.

Музей став центром освітньо-виховної діяльності в школі, спрямованої на знайомство з природними соціально-економічними особливостями, історичним та культурним розвитком рідного краю.

Рада музею

Керівник музею

Козир Світлана Олександрівна

/Files/images/kozir/SDC17759.JPG

Керівник секції "Пошуковці"

Танасюк Лариса Миколаївна

/Files/images/vchitel/2-А.JPG

Керівник секції "Екскурсоводи"

Христофович Олена Вікторівна

/Files/images/vchitel/Христофович.jpg

Музейна педагогіка

Музе́йна педаго́гіка — галузь діяльності, що здійснює передачу культурного досвіду на основі міждисциплінарного та поліхудожнього підходу через педагогічний процес в умовах музейного середовища. Особливу роль при викладанні в школі української мови та літератури грає музей українознавства "Оберіг". Цілі, що ставляться перед педагогом при цьому виді діяльності

  • здатність пробуджувати інтерес до пізнання світових цивілізацій і культури народів світу, технічного прогресу, рідної природи через музей та його колекції
  • виховання дбайливого, шанобливого ставлення до музейних пам'яток як частини культури та формування розуміння єдності природи, культури і технічного прогресу.

Термін вперше ввів у 1934 році в науковий обіг К. Фрізен, Німеччина.

Діяльність дитячих музеїв спрямована не на запам'ятовування суми знань, а на розвиток бажання та вміння вчитися. Перший дитячий музей було відкрито в 1899 році в Брукліні (Нью-Йорк, США), на території України засновником такого інституту в Харкові в 1920 році став Ф. Шміт.

Кiлькiсть переглядiв: 1409