Екологічне виховання
"Любов до природи слід виховувати з раннього дитинства. Все це залишається в дитячій душі, осяяне почуттям радості, і покладе основи любові до рідної природи." (Григорій Ващенко)
Головним завданням екологічної освіти сучасної школи можна вважати:
- засвоєння наукових знань про взаємозв’язок природи, суспільства і людської діяльності;
- розуміння багатогранної цінності природи для суспільства в цілому і кожної людини зокрема;
- оволодіння нормами правильної поведінки в природному середовищі;
- розвиток потреби спілкування з природою;
- активізація діяльності щодо охорони й поліпшення навколишнього середовища.
Охорона природи – обов’язок кожної людини. Успіх у цій справі залежить, перш за все, від усвідомлення важливості усього завдання, від переконаності, вміння і звички постійно, на кожному кроці оберігати рідну природу, лікувати ті рани, які вже нанесено і не допускати нових. Адже людству загрожує загибель найближчими десятиліттями, якщо воно терміново не змінить свого ставлення до природи, не змінить стилю своєї діяльності й існування, не переоцінить життєвих цінностей.
Людству потрібні нова філософія життя, висока екологічна культура й свідомість. Людина зобов’язана вклонитися своїй дарительці Природі.
"Пам’ятай зеленого коника біля твоїх ніг,
Пам’ятай тихий вітер, що між трави пробіг,
Не забудь приголубить у лузі ромашку,
Посадити деревце - це для тебе не важко.
Пожалій джерельце, не засмічуй колодязь.
Це ж для тебе усе, це твій дім, це - природа."
Мета екологічного виховання—формування відповідального і дбайливого ставлення до природи, що базується на екологічній свідомості.Це передбачає дотримання моральних і правових принципів природокористування й пропаганду ідей щодо його оптимізації, активну діяльність із вивчення й охорони природи своєї місцевості.
Формування морально-екологічних понять є однією з умов ефективності екологічної освіти й виховання. Для цього необхідне залучення учнів до різних видів діяльності: навчально-пізнавальної, науково-дослідницької, туристично-краєзнавчої, пропагандистсько-просвітницької, природоохоронної тощо. Слід зазначити, що тільки за органічного поєднання різних видів діяльності можна забезпечити розв'язання всіх завдань екологічної освіти й виховання учнів.
Чільне місце в системі екологічної освіти й виховання належить проблемі змісту діяльності учнів, що вбирає в себе чотириаспективзаємодії суспільства та природи:
Ø усвідомлення мети й способів раціонального використання при
роди людиною;
Ø розуміння не лише практичної, а й пізнавальної, естетичної,
морально-етичної, гуманістичної, економічної, національно-па
тріотичної й гігієнічної цінності навколишнього природного
середовища;
Ø усвідомлення негативних наслідків використання природних
систем (виснаження природних ресурсів, забруднення при
родного середовища, зникнення еталонів та пам'яток природи
тощо);
Ø оволодіння школярами теорією та практикою побудови власних
стосунків у системі «людина—природа».
Екологічне виховання має сформувати екологічну культуру людини, для якої характерні різнобічні, глибокі знання про навколишнє середовище (природне і соціальне); екологічний стиль мислення, що передбачає відповідальне ставлення до природи та свого здоров'я; наявність умінь і досвіду вирішення екологічних проблем (насамперед на місцевому рівні); безпосередня участь у природоохоронній роботі, а також здатність передбачати можливі негативні наслідки природо-перетворювальної діяльності людини.
2015-2016 навчальний рік
Результати роботи за напрямом екологічного виховання
№ | Дата | Заходи | Відповідальні | |
1 | вересень | Акція «Посади дерево» | кл. керівники 5-10 класів | |
2 | протягом року | Екологічна варта | кл. керівники 7-10 класів | |
3 | лютий | Виставка «Світ очими еколога» | кл. керівники 1-11 класів | |
4 | протягом року | Збір макулатури | кл. керівники 1-11 класів | |
5 | протягом року | Акція по збору хімічних джерел струму | кл. керівники 1-11 класів | |
6 | березень | Виготовлення шпаківень | вчитель праці, кл. керівники 1-10 класів | |
7 | грудень-лютий | Акція «Годуємо птахів» | кл. керівники 1-10 класів | |
8 | вересень | Виставка «Дари осені» | кл. керівники 1-11 класів | |
9 | квітень | Ярмарок «Екологічно чисті продукти харчування» | кл. керівники 1-10 класів | |
10 | протягом року | Прибирання території школи | педагог-організатор, кл. керівники 1-11 класів | |
11 | 23.04-26.04 | Бесіди, конкурси малюнків до дня Чорнобиля | уч. географії, кл. керівники 1-11 класів | |
Заходи екологічного виховання на уроках хімії і екології | ||||
Дата проведення | Заходи | Клас | Відповідальні | |
11.05 | Бесіда «Охорона водойм від забруднень» | 7-А, 7-Б | Деркач О.Ю. | |
18.05 | Бесіда «Кислотні дощі» | 7-А, 7-Б | Деркач О.Ю. | |
12.01 | Бесіда «КолообігОксигену у природі» | 7-А, 7-Б | Деркач О.Ю. | |
08.02 | Бесіда «Правила користування продуктами органічного синтезу» | 8-А, 8-Б | Деркач О.Ю. | |
12.12 | Бесіда «Проблеми екологічної хімії» | 9-А, 9-Б | Деркач О.Ю. | |
16.09 | Бесіда «Виробництво цукру – екологічно безпечне виробництво» | 9-А, 9-Б | Деркач О.Ю. | |
25.04 | Бесіда «Охорона навколишнього середовища під час виробництва і використання металів» | 10-А | Деркач О.Ю. | |
15.09 | Семінар «Міжнародні програми з екології» | 11-А | Деркач О.Ю. | |
03.02 | Конференція «Екологічна ситуація в Києві та Київської області» | 11-А | Деркач О.Ю., Саган Є. | |
03.03 | Семінар «Природні заповідники України» | 11-А | Деркач О.Ю., Прибінська Є. | |
17.03 | Бесіда «Рослини Червоної книги України» | 11-А | Деркач О.Ю, Шевченко А. | |
07.04 | Бесіда «Ботанічні сади України» | 11-А | Деркач О.Ю., Новіцька В. | |
06.04–11.04 | Тиждень екології | 5-9 класи | Деркач О.Ю., 10-А | |
25.04 | Бесіда до дня Чорнобиля «Екологічна катастрофи. Радіація та її дія на живу природу» | 7-11 класи | Деркач О.Ю. | |
07.04 | Бесіда для учнів 6-их класів «Екологічна ситуація в Києві та Деснянському районі» | 6-А, 6-Б | Деркач О.Ю. | |
Прес-реліз заходів
26 квітня 2016 року - відзначення 30-ї роковини аварії на Чорнобильській АЕС.
Учні спільно з вчителями школи організували виставку стіннівок, брали участь у виховних заходах.
12 квітня 2016 року - екологічна виставка "Земля - наш дім"
За сприянням Деснянської районної адміністрації в місті Києві спільно із вчителями школи Двораковською К.В. і Січкою Н.В. під час Тижня біології та екологічних знань була організована екологічна виставка, яка звернула увагу школярів на проблеми екології нашої планети.